reklama

Supervírus a Fico 2 - reakcia

Tento blog je reakciou na diskusné príspevky na môj predchádzajúci blog s názvom Supervírus a Fico. Je mojou odpoveďou na názory i kritiku. Kritiku hraničiacou s urážkami a bez argumentov som samozrejme v blogu odignoroval, keďže sa nato ani nedá reagovať a nemalo by to ani význam. Snažil som sa reagovať na čo najviac komentárov, preto je blog trocha dlhší. Ak sa nechce niekomu z mojích komentátorov čítať celý blog, doporučujem vyhľadať svoje meno a tak nájsť moju reakciu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Pre čitateľov v diskusii (napr. peter lacko, tibino11, Zdravucka, kamikadze56, kukopik, jano, babanisko7), ktorí tvrdia, že Obyčajní ľudia a nezávislé osobnoti nič neponúkajú, majú plné ústa fráz, len sa vedia „politicky pretrcat“ (aspoň tí známejší), mám upozornenie, že na web stránke hnutia už onedlho bude volebný program (http://obycajniludia.sk/volebny-program-hnutia/). Nie je pravda, že nič neponúkame. Môžme sa potom baviť o konkrétnych bodoch programu, ak budete mať záujem.*** Užívateľ cicikov píše:Aj pred týmito voľbami bude jediným programom strán naháňanie hrôzy z Fica? Ja voliť nepôjdem, takže príspevky typu ficovolič a pod. si môžte vopred odpustiť.*** Môj komentár (z časti aj pre užívatelov Zdravucka, Luks):Pokým z médií dennodenne budem počúvať chválospevy na Fica, ako on všetko zariadí, ako sa on o všetkých postará, načo všetko on má riešenie a navyše takýto človek má v priekumoch 40%, tak sa nečudujte, že dennodenne budete konfrontovaný s článkami, ktoré budú tvrdiť, že vláda s Ficom bude katastrofa, že Slovensko skončí ako Grécko, alebo, že jeho vládnutie negatívne ovplyvní ekonomiku a tým sa bude zvyšovať nezamestnanosť. Tak ako Fico kritizuje pravicu, aj pravica bude kritizovať Fica. Fico bude tiecť ešte aj z kohútika, či sa to vám alebo mne páči alebo nie. A nič na tom nezmení ani to, že nepôjdete voliť, akurát sa zaradíte do masy ficovoličov, ktorí volia tzv. nohami. Z vášho hlasu si najviac odtrhne Fico so svojimi 40% v priekumoch.*** Užívateľ kukopik píše: Ja osobne si neviem predstavit ludi ktory budu volit matovica...*** Môj komentár:Hnutie Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti budú voliť aj voliči, ktorí by Matoviča nikdy nekrúžkovali. Budú krúžkovať nezávislých kandidátov ako napríklad Martin Mojžiš, alebo kandidátov OKS ako Ondrej Dostál, či KDS ako František Mikloško. Už to nie je len o Matovičovi. Volič si môže vybrať. Situácia je úplne štandardná ako v iných stranách. Aj v SMERe by babka na dôchodku nikdy nevolila milionára Počiatka, ktorý za rok zarobí viac, ako väčšina voličov SMERu za celý život. Napriek tomu babka hlasovací lístok SMERu do urny vhodí. Akurát na kandidátke Obyčajných ľudí a nezávislých osobností sa bude krúžkovať najviac zo všetkých kandidátok. Tam nemá isté miesto v parlamente nikto, dokonca ani Matovič.*** Užívateľ starapravda píše:- faktom je, ze matovicova druzina je tvrdo-konzervativna chaska, v tych-ktorych pripadoch aj velmi zaujimavych osobnosti - nic proti nim- len by sa to cele malo nazvat pravym menom, teda totalny taliban, hard-core neokonzervativna druzina, odmietajuca europu, ludske prava, prava mensin, pravo zeny na potrat, sexualnu vychovu na skolach a pod. - take tea party v usa ... vsetka cest *** Môj komentár:Kto viac bojoval za ľudské práva z iných strán, ako Ondrej Dostál z OKS na kandidátke Obyčajných ľudí a nezávislých osobností? Nenájdete nikoho.Obviniť všetkých kandidátov an blok z odmietania práv menšín je minimálne nefér. Ja vyznávam občiansky princíp, čo znamená, že každý občan má rovnaké práva i povinnosti, nech je z hocijakej menšiny.Hlasovať proti eurovalu (dodatku EFSF) neznamená odmietať Európu. Práve naopak. Darmo sa nám rozpadla vláda na eurovale, táto zbraň zlýhala skôr, ako sa sa stihla poriadne použiť. Zníženie top ratingu Francúzska (i Rakúska) spravila z eurovalu zbytočný nástroj, keďže rating samotného eurovalu ide rovnako dole a teda euroval si bude požičiavať stále drahšie. Rozhodnutie euronacionalistov zo SMERu, SDKÚ, KDH a Mostu sa ukázalo chybné. Nemajú nato, aby ponúkli Európe reálne riešenie ako z krízy. Nie vždy je to správne, čo tvrdí väčšina.*** Užívateľ rantol píše:Nikdy v živote som meno autora nepočul, neviem kto to je, nikdy som ho nevidel, moja prvá skúsenosť s ním je, že kydá na druhých a ešte si pýta môj hlas? Hahaha.*** Môj komentár:Ak by vás skutočne zaujímalo kto som a čo chcem, stačí si prečítať moje ďalšie blogy, pozrieť si môj volebný profil na web stránke obycajniludia.sk a ak mate chut, možme sa porozpravať aj na facebooku.Podľa mňa je vaša prvá skúsenosť so mnou nesprávna, keďže nekydám na druhých. Len vyjadrujem svoj názor a podopieram ho argumentami. Môžeme sa sporiť, či môj názor alebo argumenty sú správne alebo nesprávne. Avšak nemôžete mi odopierať právo, aby som sa vyjadroval k nekompetentnosti človeka a jeho spolupartajníkov, ak ten človek podľa súčasných preferencií bude predsedom vlády! Ak SMER bude mať pod 5%, Fico ma bude rovnako nezaujímať, ako teraz ma (ne)zaujíma Mečiar. A ten čas príde. Ficove šarlatánstvo si jeho voliči skôr či neskôr uvedomia, aj keď dnes ho vidia cez ružové okuliare.*** Užívateľ cumil píše:a čo tak dotiahnuť tie údaje o "vírusoch" k realite. Že sa všeobecne berie za dokázané, že išlo o vytvorený problém, že mnohé krajiny nakúpili za šialené peniaze vakcíny a práve v minulom roku ich museli zničiť?Ak by sme ich nakúpili ihneď.... a nevyužili....aká by bola vaša logická manipulačná argumentácia? A čo tak uviesť, že sa tými nakúpenými vakcínami ani ľudia v SR ani vo svete nechceli nechať zaočkovať? A čo tak uviesť, že to nechceli ani sami lekári na sebe? Akosi sa vaše príklady a prirovnania zrútili...*** Môj komentár:V čase keď Slovensko nakúpilo vakcíny, už bolo viacmenej jasné, že to nie je taká pandémia o akej rozprávali rôzni papaláši vo svete. Takže je logické, že veľa ľudí sa nenechalo zaočkovať, dokonca aj lekárov. Avšak, ak by tá pandémia reálne prepukla, ako prognózovali a ten vírus by sa dostal na Slovensko, je možné, že dnes by z nás dvoch už ani jeden nič nevypisovali na SMEčko. To, že sme vakcíny nevyužili a museli sme ich zlikvidovať, je opäť dôkazom neschopnosti SMERu viesť túto republiku.Štát proste nemôže fungovať tak, že najprv v kúte ticho dúfam, že sa ma to nebude týkať a keď zistím, že asi aj áno, začnem zisťovať čo vlastne by som mal robiť. A toto urobil Fico. A nie raz. Pamätáte si ako Fico tvrdil na jeseň 2008, že kríza sa Slovenska netýka? A následne všetko zlé zvaloval na krízu. Takýto človek bol predsedom vlády!Blog v podstate ani nebol o superchrípke. Blog bol o zhubnosti dosadzovania politických nominantov na všetky možné funkcie. Že partokracia a klientlelizmus ničí túto republiku a ľudia sa v nej nikdy nebudú mať dobre, pokým sa v politike tieto anomálie dostatočne nepotlačia. O zlikvidovaní týchto neduhov totiž môžme len snívať.*** Užívateľ Josef Š píše:by som Ťa volil. NO VADÍ mi na kandidátke PALKO !!! Za jeho ministrovania sa záhadne stratil dôkazový materiál v úplatkárskej afére jeho spolustraníka !!!! Preto Vás voliť n e m ô ž e m !!!!!!*** Môj komentár:Palko má číslo 136 ja 83. Avšak v prípade kandidátky Obyčajných ľudí a nezávislých osobností je úplne irelevantné, kto má aké číslo. Ani Martin Mojžiš s číslom 1 nemá istotu, že sa do parlamentu dostane, hoci by sme mohli mať aj 20 poslancov. Do parlamentu sa dostanú tí, ktorí budú mať najviac krúžkovaní na hlasovacom lístku. Keďže v priekumoch už začíname mať stabilne okolo 6%, tým že ma nebudete krúžkovať a radšej budete voliť nejaké menšie zlo, nezabránite vstupu Palka do parlamentu, ak bude mať dostatok krúžkov. Akurát znížite moju šancu sa stať poslancom. O jedného nováčika bez pochybnej minulosti bude v parlamente menej.*** Užívateľ ware píše:So všetkým som ochotný súhlasiť , ale neverím že OKS či čokoľvek iné dokáže vytvoriť v daných podmienkach funkčnú protiváhu k Ficovi a jeho opatrovatelskému modelu sociálneho štátu ,založenému na prerozdelovaní od bohatých k chudobným v zásade od schopných k lajdákom.Časy keď v našich krajinách patrila všetka moc proletariátu sa dúfam nevrátia.Nevidím to inak, lebo jeden blog akokoľvek dobrý na to nestačí, len prijať teóriu menšieho zla čo je moja osobná prognóza lajtmotívu budúcich volieb.*** Môj komentár:Nemôžem s vami súhlasiť v tom, že Fico prerozdeľuje od bohatých k chudobným. Naopak, Fico berie chudobným a dáva bohatým. V mojom živote mi nikdo nikdy nič nedaroval, všetko čo mám som si zarobil poctivou prácou. Nie som žiadna gorila. Po 15 rokoch práce a tvrdého šetrenia som si kúpil vlastný byt (nie novostavbu). A potom príde nejaký Fico, označí ma za akože miliónára a ukradne mi cez odvody a dane moje peniaze. A to len preto, že robím ITčkara, ktorí sú platení nad celoslovenským priemerom. No a moje milionárske dane a odvody skončia cez nejaký pochybný tender vo vrecku Ficovho sponzora. Milionárom sa rozhodne necítim. Som príslušník strednej vrstvy, ktorú Fico systematicky decimuje a ak sa stane opäť premiérom, tak ju rovno dorazí. Kto asi najviac finančne doplatí na Ficom sľubované zvyšovanie daní? No rozhodne nie skutoční milionári. Ficov sociálny štát je len bluf na voličov. Tvrdím, že bez Mečiara a Fica, by dôchodcovia dnes mali vyššie dôchodky, ako ich reálne majú po ich bačovaní! *** Užívateľ dadasv píše:Kto by za vás dohadoval a podpisoval programové vyhlásenie alebo koaličnú zmluvu, keď všetci vystupujete ako nezávislí, každý so svojim vlastným programom? Všetci by ste sa zúčastňovali rokovaní a pritom by sa nikto z vás necítil viazaný nijakou dohodou? Ako by sa vám vlastne a za akú dobu podarilo získať pre akýkoľvek návrh 76 hlasov? ..... Viete, vo vašej "strane" ste zrejme vôbec nepochopili, že síce každý má mať svoj vlastný názor, ale bez kompromisov a konečnej dohody sa nič schváliť nedá. Keby bolo v pralamente 150 nezávislých a na vlastnom názore trvajúcich poslancov, nikdy by sa nič nepodarilo schváliť .... Teraz nám na tom padla vláda. Voliť vašu "stranu" by zanmenalo, že za rok - možno aj skôr - by sme tu mali ďalšie voľby.*** Môj komentár:Kto za SMER, ci SDKÚ podpisuje vyhlásenia alebo koaličnú zmluvu? Predseda strany, resp. stranou poverený, alebo zvolený človek. Takto to môže fungovať aj u nás. Na rokovania koaličnej rady by opäť chodili poverení, resp. zvolení ľudia. Čo sa týka prijímania zákonov, nevidím v tom žiaden problém. Do parlamentu z vlády príde zákon, prerokujú sa v príslušných výboroch, ktorých členmi budú aj poslanci z hnutia Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti. Následne sa zíde poslanecký klub Obyčajných ľudí a nezávislých osobností, kde sa odprezentujú stanoviská, pripomienky, návrhy a príjme sa odporúčanie ako sa má hlasovať. S poslancami, ktorí budú mať výhrady sa bude diskutovať, presviedčať ich. Je možné, že nejaký zákon nezíska dostatočnú podporu našich poslancov. Ale to je úplne v poriadku. Takéto veci sa stávali aj etablovaným stranám. Dokonca nechutnejšie. Napríklad, kde vidíte kompromis, či dohodu na kroku poslanca SDKÚ Janiša, keď navrhol Dobroslava Trnku za kandidáta na generálneho prokurátora? A čo tie hlasy, ktoré dostal od koaličných poslancov? Je úplne jedno, či zákon neprejde o hlas jedného poslanca alebo o hlasy celej jednej strany. Vláda nepadla kvôli nám, že sme sa nevedeli dohodnúť, ale kvôli tomu, že premiérka urobila obrovskú chybu a spojila dôveru svojej vlády s eurovalom. Voliť našu „stranu“ znamená, že o rok bude v politike bude menej korupcie, klientelizmu a partokracie!*** Užívateľ Anna Blazkova píše:Vo svojom príspevku píšete nezmysly, urážate bývalú Ficovu vládu a pána Rašiho ohľadom vakcín. Vakcíny avšak došli a boli k dispozícii pacientom ešte natoľko, že ich kopu ostalo ani všetky neboli využité. Z médií sa dozvedáme, že niektorých onkologických pacientov z Banskej Bystrice posielajú domov, nakoľko nie sú zabezpečené pre nich lieky. Ako mi to vysvetlíte? To z vašich úst nepočujeme. Matovičovci majú len plné huby fráz, ale žiadne skutky. A čo deti? Veď sa vôbec neočkujú, lebo niet očkovacích látok. Žiaľ, to budeme zachvíľu ako deti v Afrike. To si hovoríte "obyčajní ľudia"? Akí ste vy obyčajní, keď mnohí z vás podnikáte a máte toľko peňazí, že neviete čo s nimi. K lopate a ku krompáču choďte a vtedy si vás začneme vážiť ako obyčajných ľudí.*** Môj komentár:Ficova vláda nákup vakcín nezvládla a za týmto tvrdením si stojím. V diskusii pod mojim blogom to užívat the_son_of_man dosť jasne vysvetlil.To, že chýbajú lieky, či očkovacie látky je jasným dôkazom, že je potrebné dokončiť reformu zdravotníctva. Navyšovanie peňazí nevyrieši nič. Z existujúcich peňazí v zdravotníctve je potrebné dostať čo najväčší úžitok a bez reformy to nepôjde. Do zdravotníctva môže ísť 5 krát viac peňazí ako dnes, rozkotúľajú sa tak, že opäť budeme mať pocit ich nedostatku v systéme. Navyše tie peniaze je potrebné zniekadiaľ získať. To nie štát platí zdravotníctvo, ale ide to z odvodov a daní občanov. Natiahnúť ruku ako žobrák je nehodné lekárskeho stavu, avšak v novembri a decembri štrajkujúci lekári presne toto robili. Nepovedali koľko miliónov má vláda zobrať učiteľom, alebo dôchodcom z ich dôchodkov. Neponúkli žiadne riešenie. A na ministerstve zdravotníctva nemajú tlačiareň peňazí.Čo sa týka podnikateľov v našom hnutí, je ich rozhodne menej ako v iných stranách. Dokonca aj v takých ako v akože-ľavicovom SMERe. Ja osobne nepodnikám, som zamestnancom súkromnej firmy. Na svoj byt som zarábal 15 rokov! Z tohto pohľadu som skutočne obyčajný človek. No napriek tomu, nekandidujem preto, aby som si po prvom hlasovaní v parlamente mohol z nejakého úplatku kúpiť druhý byt. Ale preto, aby zarobenie na vlastný byt iným netrvalo tak dlho ako mne!***********************************************************************************************************Vzhľadom na to, že kandidujem ako nezávislý na kandidátke hnutia Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti, považujem za dôležité upozorniť, že tento blog vyjadruje môj osobný postoj, a preto môže, ale nemusí byť v súlade s postojmi iných ľudí na našej občianskej kandidátke. V mnohých a hlavne zásadných názoroch sa všetci na kandidátke zhodujeme, sú však názory, v ktorých odmietame hrať falošnú hru na názorovú jednotu a otvorene priznávame aj názory rozličné. Túto skutočnosť však nepovažujeme za niečo, čo nás rozdeľuje, ale skôr za niečo, čo nás vzájomne obohacuje pri hľadaní cesty k pravde.***********************************************************************************************************

Peter Frasch

Peter Frasch

Bloger 
  • Počet článkov:  82
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Pracujem v oblasti počítačových sieťových technológií. Zaujímam sa aj o ekonomiku, dopravu a vedu. Som členom strany OKS od jej založenia. ************************************* Blogy si píšem sám. Avšak nedostatok času poriadne prelúskať text spôsobuje, že sa v ňom vyskytujú gramatické chyby a nepresné formulácie, za ktoré sa ospravedlňujem. Verím, že obsah zostáva pre čitateľa dostatočne hodnotný. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéVerejné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu